2021-09-22 13:01:19

Povratak u školu :)

Dragi roditelji,

stiglo je vrijeme za povratak u školu, a nekima i za prvi susret sa školom. :) Zasigurno je potrebno neko vrijeme za prilagodbu, kako za vas roditelje, tako i za vašu djecu. Potrebno je uspostaviti neki novi red i priviknuti se na izvršavanje školskih obveza. Ponekad to nije lako i zna biti zahtjevno, posebice kad se nakupi puno gradiva iz više predmeta, a učenje se čini kao mučenje.

U nastavku ćemo izdvojiti 4 savjeta za uspješnije učenje koji će vama i vašoj djeci olakšati savladavanje svakodnevnih prepreka vezano školu. Savjeti i materijali koji slijede su preuzeti od Malog vrtuljka - web stranice u obliku edukacijsko-rehabilitacijskog kutka. :)

 4 savjeta za uspješnije učenje:
 
1. Komunikacija

S učiteljem svoga djeteta pokušajte uspostaviti dobru i otvorenu komunikaciju prvenstveno na dobrobit vašeg djeteta. Razgovarajte s učiteljem ili učiteljicom o jakim i slabim stranama vašeg djeteta. Budite iskreni. Upoznajte učiteljicu sa svim poteškoćama s kojima se vaše dijete muči tijekom učenja te izvršavanja svojih školskih obaveza. Također, ono što se trenutno događa u vašoj obitelji, možda povećani stres zbog određenih situacija ili promjena koje prolazite, sve to utječe na funkcioniranje vašeg djeteta u školi, stoga, upoznajte učitelja ili učiteljicu sa svim detaljima koji se odražavaju na vaše dijete. Oni će imati bolje razumijevanje, a zasigurno će vam pomoći u savjetima ili moći pružiti neku vrstu podrške.
 
2. Postavljanje dobrog rasporeda

Ispunjavanje svih obaveza i učenje djetetu će biti lakše ako ima strukturirani i predviđeni raspored. Organizacija dana pomaže djetetu u smanjivanju stresa te uspostavlja normalnost. Bitno je da zajedno u suradnji sa djetetom i ostalim članovima obitelji stvorite obiteljski raspored koji će svima odgovarati. Idealan dnevni raspored trebao bi sadržavati vrijeme za određivanje školskih zadataka i učenje, vrijeme za fizičke aktivnosti, vrijeme za igru, vrijeme za druženje i vrijeme za odmor. Ne gubite nadu ako u početku stvari i dalje ne funkcioniraju najbolje. Razmislite i razgovarajte skupa o onome što funkcionira dobro, a što treba mijenjati. U redu je ako će vam trebati više vremena za uspostavljanje dobrog rasporeda koji će svima odgovarati. Manjoj djeci možda će biti potrebno istaknuti raspored vizualnim slikama kako bi se samostalno koristili njime. Dijete može samo nacrtati aktivnosti svoga rasporeda ili zalijepiti sličice koje je odabralo za pojedinu aktivnost.
 
3. Samostalnost

Bez obzira ide li vaše dijete u prvi razred ili je na kraju osnovnog školovanja, važno je da dijete potičete i učite samostalnosti, osobito kada se to odnosi na njihovo učenje i ispunjavanje svih školskih obaveza. Priprema potrebnih stvari za školu, buđenje i spremanje za školu, održavanje radnog prostora urednim,  itd. Sve ove vještine treba poticati da dijete odrađuje samostalno u skladu s njegovom dobi i razvojem. Roditelji koji pomažu svome djetetu u izvršavanju većine njegovih obaveza samo čine medvjeđu uslugu svome djetetu, istovremeno sebi stvaraju dodatni stres i umor. Uključimo li dijete u dobno i razvojno prikladnim aktivnostima, pripremamo ga za život i odrastanje te usađujemo zdrave navike koje će mu trebati kada završi svoje školovanje. Ako se djetetu događa da zaboravlja ili ne uspijeva pohvatati sve obaveze, najlakši način je izraditi "check listu". Obogatite je vizualnim slikama kako bi sve obaveze ostale zapisane u djetetovom vizualnom pamćenju.
 
4. Pohvala trudu, a ne ocjenama

Iako se naša djeca nalaze u obrazovnom sustavu koji zahtijeva brojčano ocjenjivanje, iako su ocjene važne za daljnji upis u srednju školu te kasnije fakultete, iako nam je drago kada dijete dobije dobru ocjenu... Svejedno, učite svoje dijete da ocjena NIJE BITNA onoliko koliko je bitan trud i učenje koje su uložili u ocjenu! Osobito je teško popustiti u svojim očekivanjima, ne u smislu da dijete ne treba dati sve od sebe, nego da napokon krenemo u novi pogled prema učenju - taj da ocjena zaista nije toliko bitna koliko je bitno djetetovo razumijevanje, trud koji je uložen, interes, upornost, organizacija, vještine učenja, itd. Ocjena nije uvijek pravi pokazatelj naučenoga te se ponekad događa da ona može biti i bolja i lošija od zasluženoga. Ne mjerite svoje dijete prema brojkama u školi, nego prema njegovim sposobnostima, vještinama, pristupu i motivaciji.
 
Slijedi i poveznica na materijal Alati za organizaciju vremena https://mcusercontent.com/dad341565d2ae22a860ebd9a1/files/3a9a810c-b44b-89b7-267a-197c2e736ccd/Alati_za_organizaciju_vremena_Mali_Vrtuljak.01.pdf?mc_cid=8e194c0a92&mc_eid=0d2d8a1c0c koji vam može pomoći u poticanju samostalnosti kod djeteta te osmišljavanju dobrog rasporeda.
 

Osnovna škola Slatine