Inovativni pristupi podučavanju i učenju – suvremene metode i IKT u kreativnoj učionici 21. stoljeća

01. 02. 2018. smo poslali našu prijavu za Ključnu aktivnost 1: Mobilnost odgojno-obrazovnih djelatnika u području odgoja i općeg obrazovanja u okviru Poziva na dostavu projektnih prijedloga za program Erasmus+ za 2018. godinu, i to za projekt pod nazivom Inovativni pristupi podučavanju i učenju – suvremene metode i IKT u kreativnoj učionici 21. stoljeća.

Agencija za mobilnost i programe EU je u svibnju 2018. prihvatila naš projektni prijedlog, te mu odobrila financijsku potporu u iznosu od: 17.445,00 EUR. Svi zatraženi troškovi su bili prihvatljivi te su nam odobrili financiranje zatraženog budžeta u cijelosti, a projekt je jako dobro bodovan.

Ciljevi našeg projekta su:

1. Unaprjeđivanje osobnog i stručnog razvoja djelatnika za korištenje i izradu novih digitalnih edukativnih sadržaja kroz stručna usavršavanja;

2. Primjena suvremenih tehnologija te inovativnih metoda i oblika rada s ciljem razvoja kreativnog i kritičkog mišljenja učenika, razvoja informatičke i informacijske pismenosti, osposobljavanja učenika za cjeloživotno učenje te poboljšanja aktivnosti, kreativnosti, komunikacije i postignuća učenika;

3. Poboljšanje Školskog kurikuluma i Godišnjeg plana i programa rada škole;

4. Izrada repozitorija digitalnih edukativnih sadržaja u otvorenom pristupu;

5. Internacionalizacija škole u smislu poticanja suradnje i partnerstva s ostalim europskim odgojno-obrazovnim ustanovama.

Naš plan su mobilnosti za pet djelatnika Škole različitih profila (učiteljice Matematike, Fizike i Hrvatskog jezika, knjižničarka, učiteljica razredne nastave i ravnateljica), na različite strukturirane tečajeve u svrhu profesionalnog usavršavanja, unaprjeđenja metoda poučavanja upoznavanjem s novim i inovativnim metodama utemeljenim na IKT-u te primjene novih saznanja u internacionalizaciji škole i školskih aktivnosti, korištenjem i izradom digitalnih edukativnih sadržaja. Inovativni i kreativni postupci i metode koje će učitelji naučiti na mobilnostima, a koje će integrirati u svakodnevni rad, doprinijeti će većoj kvaliteti nastave i boljim rezultatima učenika, te povećanju samopouzdanja učenika.

Članice Erasmus+ tima OŠ Slatine

Pripremne aktivnosti će uključivati evaluaciju znanja, motivacije i zadovoljstva nastavom svih učenika predmetne nastave iz Hrvatskog jezika, Matematike, Fizike i Prirode, čije rezultate ćemo usporediti sa rezultatima po završetku projekta. Kod učitelja ćemo ispitati koliko su zadovoljni učinkovitošću korištenja IKT-a u nastavi prije i nakon mobilnosti, a uključit ćemo i učitelje koji neće sudjelovati na mobilnostima, ali će aktivnostima diseminacije dobiti potrebna znanja za korištenje novih metoda poučavanja. Tijekom cijelog trajanja projekta, odvijati će se aktivnosti diseminacije na lokalnoj, nacionalnoj i međunarodnoj razini, a po završetku detaljno samovrednovanje i evaluacija učinka projekta na učenike, učitelje i školu u cjelini.

Posebnu pozornost ćemo posvetiti izradi digitalnog repozitorija obrazovnih sadržaja, gdje ćemo objavljivati sve e-obrazovne sadržaje koje su tijekom profesionalnog rada naši učitelji izradili. Svi multimedijalni i interaktivni nastavni materijali će biti dostupni uz otvorenu licencu koja će omogućiti besplatan pristup, korištenje, adaptaciju i distribuciju, čime ćemo otvoriti nove mogućnosti za suradnju sa drugim obrazovnim institucijama, te unaprijediti  našu Školu.

Teaching and Learning Upgrade

Agencija za mobilnost i programe EU na temelju Odluke o dodjeli bespovratnih sredstava za projektne prijedloge u okviru Poziva na dostavu prijedloga za 2021. g. za program Erasmus+ – Ključna aktivnost 1 za područje odgoja i općeg obrazovanja, rok 18.5.2021. godine je prihvatila naš projektni prijedlog Teaching and Learning Upgrade te nam odobrila bespovratna sredstva u iznosu od 15.013,00 EUR. Svi zatraženi troškovi su bili prihvatljivi te su nam odobrili financiranje zatraženog budžeta u cijelosti, a projekt je jako dobro bodovan.

Ciljevi našeg projekta su:

  • Razvoj digitalnih vještina djelatnika, primjena inovativnih tehnologija, metoda i oblika rada u nastavi
  • Nadogradnja kolekcije digitalnih obrazovnih materijala
  • Razvoj poduzetništva kroz rad učeničke zadruge
  • Inkluzivno obrazovanje

Naš plan su mobilnosti za pet djelatnika Škole različitih profila (učiteljice Matematike, Fizike, Informatike i Hrvatskog jezika, knjižničarka i ravnateljica) na različite strukturirane tečajeve u svrhu profesionalnog usavršavanja, te job shadowing aktivnost za troje djelatnika (učiteljica Hrvatskog jezika, razredne nastave i ravnateljica), kroz koju ćemo promatrati rad škole KGS Bad Münder u Njemačkoj.

Članice Erasmus+ projektnog tima

Inovativni i kreativni postupci i metode koje će učitelji naučiti na mobilnostima, a koje će integrirati u svakodnevni rad i prenijeti ostalim učiteljima, doprinijeti će većoj kvaliteti nastave i boljim rezultatima učenika, povećanju samopouzdanja učenika, te internacionalizaciji i većoj kvaliteti Škole. Radit ćemo na razvoju ključnih kompetencija – digitalnih i poduzetničkih kod učitelja i učenika, te ćemo nastojati podići razinu digitalne zrelosti za jednu stepenicu, kako bi postali digitalno napredna Škola. Fokus će biti na područjima: digitalne tehnologije u učenju i poučavanju i razvoj digitalnih  kompetencija kod učitelja, a posljedično i kod učenika. Uključit ćemo sve naše učitelje u izradu scenarija poučavanja koje ćemo objavljivati na Edutoriju uz otvorenu licencu koja će omogućiti besplatan pristup, korištenje, adaptaciju i distribuciju materijala, čime ćemo otvoriti nove mogućnosti za suradnju sa drugim obrazovnim institucijama, te unaprijediti  našu Školu. Želimo povećati motivaciju učenika za sudjelovanjem u izvananstavnim aktivnostima, posebno u učeničkoj zadruzi, te ćemo im omogućiti razmjenu iskustava s vršnjacima i rad na virtualnim projektima kroz virtualne mobilnosti – digitalna putovanja – na temu poduzetništva i održivog razvoja na platformi eTwinning. Naši učenici će se okušati u snimanju podcasta sa zanimljivim temama i gostima. I posljednje, ali ne manje važno, s ciljem razvoja multikulturalnosti i tolerancije, u različite aktivnosti ćemo uključiti učenike s primjerenim oblicima školovanja, kao i inojezične učenike naše škole.

Logo projekta

Tijekom cijelog trajanja projekta, odvijati će se aktivnosti diseminacije na lokalnoj, nacionalnoj i međunarodnoj razini, a po završetku detaljno samovrednovanje i evaluacija učinka projekta na učenike, učitelje i školu u cjelini. Pratite naše aktivnosti na školskoj mrežnoj stranici, Facebook i Instagram stranicama projekta, te školskom YouTube kanalu. Radujemo se novim izazovima, novim znanjima i novim prijateljima!

Blame it on the Bees

U okviru KA210 – mala školska partnerstva, kao partneri OŠ Nove Jarše iz Slovenije, zajednički smo prijavili projekt „Krive su pčele“. S ponosom možemo objaviti da je CMEPIUS “Center Republike Slovenije za mobilnost in evropske programe izobraževanja in usposabljanja” prihvatio projektnu prijavu i da će sve aktivnosti biti u potpunosti financirane i to u iznosu od 60.000,00 EUR. Predviđeno trajanje projekta je od 01. 09. 2022. do 01. 09. 2024.

Projekt se bavi aktivnostima koje potiču i jačaju ekološku svijest, digitalne i komunikacijske vještine, koje su od izvanredne važnosti za osobni razvoj pojedinca u društvu. Učenici obiju škola sudionica upoznat će se s aktivnostima projekta, razmijenili znanja i iskustva o ekološkim problemima te zaštiti pčela. Učenici OŠ Nove Jarše žive u gradu, a naši učenici u malom mjestu na otoku, te će kroz susrete i suradnju prenijete primjere dobre prakse jedni drugima. Cilj je pružiti im niz novih obrazovnih mogućnosti, ojačati zelene vještine, usmjeriti ih na razvoj digitalnih i komunikacijskih kompetencija. Kod učenika obiju škola također želimo razviti kreativnost, inovativnost, sposobnost preuzimanja razumnog rizika i sposobnost planiranja, organiziranja i vođenja projekata, što će im svakako pomoći u pronalaženju odgovarajućih poslova nakon završene škole. Uz učenike, stručno i tehničko osoblje dviju škola sudionica, u projekt bi posredno bili uključeni i roditelji, mještani lokalne zajednice i lokalni pčelari, kao i šira zainteresirana javnost. U planu su mobilnosti za učenike i učitelje obje škole, izgradnja senzornog puta u obje škole, te kao vrhunac suradnje – zajednički koncerti u Splitu i Ljubljani, kroz koje bi približili široj javnosti problem egzistencije pčela i potakli sve dionike na aktivnije uključivanje u borbu protiv ekoloških i klimatskih promjena u svijetu.

Skip to content