Pravilnik o načinu provođenja aktivnosti na promicanju spoznaje o štetnosti uporabe duhanskih i srodnih proizvoda na zdravlje
Pravilnik o postupku zapošljavanja te procjeni i vrednovanju kandidata za zapošljavanje
Pravilnik o postupku unutarnjeg prijavljivanja nepravilnosti
Pravilnik o načinima, postupcima i elementima vrednovanja učenika u osnovnoj i srednjoj školi
Pravilnik o izmjeni pravilnika o kriterijima za izricanje pedagoških mjera
Odluka o upisu učenika u I. razred srednje škole u školskoj godini 2024./2025.
Pravilnik o elementima i kriterijima za izbor kandidata za upis u I. razred srednje škole
BROJ BODOVA potrebnih za upis u 1. upisnom krugu šk. god. 2024./2025.
Knjižničarka Tea nam je ispričala što je sve naučila na tečaju "Using E-learning platforms" održanom u Pragu. Na temelju stečenih znanja, zajedno sa učenicima je pokrenula mrežni školski list "Slatinko", a danas je isto pokazala i učiteljima, kako bi se i svi ostali uključili u izradu. Pogledajte kako izgleda na sljedećem linku: https://slatinko.weebly.com/
Zahvaljujući znanjima stečenim tijekom sudjelovanja u Erasmus+ projektu, a na poziv zainteresiranih kolegica i učiteljica, naša knjižničarka Tea Radić održala je radionicu u Osnovnoj školi "Kamen-Šine" pod nazivom IKT alati i kreativnost u nastavi. Tijekom trosatne radionice knjižničarka je upoznala sudionike s mogućnošću primjene digitalnog alata Padlet za rješavanje problemskih zadataka, kao i s osmišljavanjem i provedbom Escape Room izazova u učionici.
Naša kolegica Ana nam je pokazala što je sve naučila na tečajevima o pametnim obrazovnim materijalima u Portugalu i u Grčkoj. Posebno nam se svidjela aplikacija Actionbound za organizaciju zanimljivih aktivnosti na otvorenom, te LearningApps, Padlet, Popplet, Brainstorm kao i what3words. Bilo je zanimljivo i poučno!
Na Županijskom stručnom vijeću u Trogiru, učiteljica razredne nastave Josipa Parčina, dana 07. i 11.06. 2019. godine održala je radionice za učitelje razredne nastave. Cilj radionice je je integracija suvremenih metoda učenja i poučavanja u obrazovni proces. Kako bi se potaknula primjena IKT-a kojom će se unaprijediti proces učenja i poučavanja, na radionici su se učitelji upoznali s web alatima: Cram, Jigsaw Planet i Wordwall. Polaznici radionice su naučili kako izraditi izraditi klasičnu memory igru upotrebom web alata Cram te kako izrađene Cram.com flash kartice preoblikovati u zanimljive digitalne igre poput Jewels of Wisdom i Stellar Speller. Jigsaw Planet je besplatan alat za izradu slagalice od fotografije dok je Wordwall web alat s kojim možemo izraditi različite digitalno-obrazovne sadržaje.
Korištenjem digitalnih obrazovnih sadržaja učitelj ima mogućnost pripreme i organizacije nastave na fleksibilan, kreativan i inovativan način u skladu s potrebama i mogućnostima učenika koje poučava.
U sklopu aktivnosti Centra izvrsnosti SDŽ, u suradnji sa Splitsko-dalmatinskom županijom i Agencijom za mobilnost i programe EU, članice našeg Erasmus+ projektnog tima su sudjelovale na konferenciji "...od ideje do realizacije...". Naše projektne aktivnosti i rezultate su predstavile info plakatom, te promidžbenim materijalima u atriju Obrtno – tehničke škole. Zainteresirani su mogli proučiti nove scenarije podučavanja koje su izradili naši učitelji, nove digitalne alate za postizanje odgojno-obrazovnih ishoda, razmijeniti iskustva o pisanju projekta, te o dobrim tečajevima i organizatorima. Nadamo se da smo našom prezentacijom potakli učitelje drugih škola da se uključe u Erasmus+ projekte te da uvedu novine u vlastitu nastavnu praksu.
Naša ravnateljica Željka Ninčević je na Učiteljskom vijeću prenijela ostalim učiteljima znanja i vještine stečene sudjelovanjem na Erasmus+ tečaju u Amsterdamu: ICT based classroom - Integrating ICT Tools To The School Curiculum. Predstavila je niz web alata o kojima sve možete saznati na linku - digitalni alati. Isprobajte ih i vi!
Na državnom skupu školskih knjižničara, 31. Proljetnoj školi školskih knjižničara održanoj u Šibeniku u razdoblju od 8. do 11. travnja 2019., stručna suradnica knjižničarka Tea Radić održala je dva predavanja (ogledni nastavni sati) tijekom kojih je kolegice upoznala s aktivnostima na poticanju kreativnog i kritičkog mišljenja prenoseći im iskustva i spoznaje stečene na stručnom usavršavanju u Firenci u okviru školskog Erasmus + projekta Inovativni pristupi podučavanju i učenju – suvremene metode i IKT u kreativnoj učionici 21. stoljeća.
Proljetna škola je tematski bila posvećena oglednim nastavnim satovima stručnog suradnika knjižničara s naglaskom na informacijsku pismenost. Obzirom da su poticanje informacijske pismenosti, kao i poticanje informatičke pismenosti, uz razvoj kreativnog, ali i kritičkog načina razmišljanja, glavni ciljevi našeg školskog Erasmus + projekta te obzirom da smo u okviru istog odradili već četiri mobilnosti, knjižničarka je bila u mogućnosti u ogledne nastavne sate implementirati niz zanimljivih aktivnosti te tako sprovesti kvalitenu i konkretnu diseminaciju kolegicama knjižničarkama iz čitave Hrvatske. Knjižničarka je predstavila platformu TED-ed te objasnila kako je koristiti za potrebe obrnute učionice, tehniku šest šešira za poticanje kreativnog i kritičkog mišljenja, krativne asocijacije, kreativne i neobične diktate te brain gym vježbe uz plesnu koreografiju.
Učitelj je zasigurno najvažniji, ali baš zato svaki učitelj mora biti u potpunosti upoznat sa novim tehnologijama i metodama poučavanja. Upravo o tome je bilo riječi na Učiteljskom vijeću, gdje je ravnateljica prenijela svoja iskustva i znanja sa tečaja Digital turn: How to make your school more digital? Predstavila je različite web alate koji mogu biti odlični posrednici u postizanju obrazovnih ishoda.
Naša učiteljica Josipa Parčina je u OŠ Majstora Radovana u Trogiru, održala predavanja i radionice za učitelje razredne nastave pod nazivom „Interaktivni digitalni alati za poučavanje", pri čemu je stavila naglasak na uvođenje Informacijsko-komunikacijske tehnologije (IKT) u nastavni proces. Predstavila im je web 2.0 alate za izradu kvizova – Plickers i Quizizz, te im pokazala kako ih koristiti. Polaznici su ih isprobali i sami se okušali u izradi digitalnih sadržaja.
Upotreba digitalnih alata u nastavi utječe na dinamičnost nastavnog procesa, a učenici su dodatno motivirani i angažirani. U suvremenim oblicima učenja i poučavanja su neizostavni, pa će zasigurno ova radionica pomoći učiteljima u postizanju zanimljivije, inovativnije, fleksibilnije i raznolikije nastave!
Danas su se roditelji pobliže upoznali sa rezultatima provedbe našeg Erasmus+ projekta. Ravnateljica im je održala radionicu o poticanju kreativnosti i razvoju kritičkog mišljenja kao najvažnijih kompetencija 21. stoljeća, a učiteljica Josipa im je pokazala kako tehnologija polako ali sigurno ulazi u naše učionice, pa su i oni, kao i naši učenici, rado zaigrali Kahoot i Plickers.
Naša Učiteljska vijeća su sve zanimljivija. Danas smo uz uobičajene teme imali i radionicu naše knjižničarke Tee, koja nam je prenijela sve što je naučila na tečaju The 4C: Creativity, Critical Thinking, Communication and Collaboration in School. Zabavili smo se Brain Gym vježbama, koje smo pretočili u zanimljivu koreografiju, vježbom kreativnosti - vježbom 6 šešira, te smo poticali razvoj divergentnog mišljenja koristeći tehniku Krug mogućnosti. Osvijestili smo važnost rada u grupi i suradnje među članovima grupe, upoznali se sa portalom TED Ed, te aplikacijom Action Track za organizaciju različitih igara i aktivnosti na otvorenom.
Novu 2019. godinu smo odmah započeli radno, diseminacijom našeg Erasmus+ projekta. Predstavili smo se na Županijskom stručnom vijeću voditelja učeničkih zadruga u OŠ Mejaši. Stručni skup je kao temu imao ulogu istraživačkog rada i Erasmus+ projekata u učeničkoj zadruzi. Svoja iskustva su prenijele knjižničarka Tea Radić koja je održala radionicu o istraživačkom radu u učeničkoj zadruzi, Marina Ležaja koja je održala radionicu o primjeni TBL metode u pripremi istraživanja te ravnateljica Željka Ninčević koja je održala predavanje o pisanju Erasmus+ projekta.
Danas nam je učiteljica Marina prezentirala dio onoga što je naučila na tečaju u Londonu. Naučili smo kako potaknuti kreativnost kod samog učitelja, te koje principe kreativnosti koristiti kako bi učenika potakli na kreativno razmišljanje. Upoznali smo se i sa novim tehnikama i metodama podučavanja: Task Based Learning, DOGME metoda i NLP. Zaključak koji smo donijeli je: improvizirajte, budite nepredvidivi, fleksibilni i prigrlite nepozato!
Provedba Erasmus+ projekta pod nazivom Inovativni pristupi podučavanju i učenju - suvremene metode i IKT u kreativnoj učionici 21. stoljeća, u okviru Ključne aktivnosti 1, nastavila se proteklog tjedna u Londonu tečajem o poticanju kreativnosti u književnosti i stranim jezicima kojem je prisustvovala učiteljica Marina Ležaja.
U londonskoj školi Language Link u razdoblju od 12. do 16. studenoga 2018. godine, učiteljica Marina Ležaja iz OŠ Slatine na otoku Čiovu pohađala je tečaj u Londonu o kreativnim načinima podučavanja književnosti pod nazivom Creative Ways of Teaching Literature in the EFL Classroom i istodobno je pohađala i tečaj o kreativnim metodologijama korisnim za podučavanje engleskog jezika pod nazivom Creative Methodolog for Teachers of English as a Foreign Language.
Tečaj je bio iznimno koristan ne samo zbog novih uvida u podučavanje književnosti i kreativnih metodologija, već i zbog razmjene iskustava svih sudionika. Tečaju je, naime, prisustvovalo 15 učitelja književnosti i Engleskog jezika iz različitih europskih zemalja: Litve, Latvije, Finske, Norveške, Danske, Njemačke, Portugala, Italije, Engleske, Hrvatske te Sjedinjenih Američkih Država te je bilo iznimno korisno i zanimljivo razmjeniti iskustva iz različitih obrazovnih sustava.
Učitelji su tako imali prilike dotaknuti se NLP (Neuro-Linguisitic Programming), općenito poticanja kreativnosti kod učitelja kako bi pribiližili i književnost i jezične cjeline mladima, metode TBL (Task Based Learning), novog pogleda na diktat na maternjem i na stranom jeziku, zatim poučavanja s minimalnom količininom materijala ili metodologijom podučavanja pod nazivom Dogme i različitim načinima rada u parovima i grupnog rada. Također, učitelji su se upoznali s različitim pristupima tekstu, poučavanjem književnosti audiovizualnim medijima, moderniziranjem klasičnih djela, učenjem jezika pričom i pjesmom i vježbe izgovora engleskog jezika. Uz to, svi su sudionicu šetali Bloomsbuyjem, dijelom zapadnog Londona koji je dom brojnim kulturnim, intelektualni i obrazovnim institucijama i tako vidjeli uživo brojne opise iz djela Charlesa Dickensa i Arthura Connana Doyla.
Koristan je bio i posjet školi Southfields Academy koja usko surađuje s Rowan Hearing Support Centerom te tako ima i određeni broj učenika s različitim razinama oštećenja sluha. Učitelji su, osim zanimljivog sata književnosti na kojem su imali prilike vidjeti neke od novih metoda rada u učionici, mogli pratiti i kako su djeca s različitim oštećenjima sluha integrirana u obrazovnim sustav. Dobili su mnogo korisnih i praktičnih savjeta za rad s djecom s oštećenjima sluha, a upoznali su se i s vrlo zanimljivom SMILE terapijom čiji je cilj poticanje socijalnih vještina djece s određenom razinom oštećenja sluha. Osim toga, posjetili su i Linden Lodge School, školu koja je specijalizirana za rad s djecom s vrlo velikom razinom posebnih potreba, a osobito s djecom koja imaju oštećenja vida i višestruke posebne potrebe.
Tečaj je bio i prilika za razmjenu iskustava svih učitelja, ali i za stvaranje temelja za buduće zajedničke projekte te je sve proteklo u iznimno poticajnoj i pozitivnoj atmosferi koja bi se trebala vidjeti i u učionicama diljem Europe.
Danas nam je učiteljica Josipa na Učiteljskom vijeću prezentirala dio onoga što je naučila u Istanbulu: PLICKERS, QUIZIZZ i CRAM. Nove alate ćemo uskoro koristiti u razredu. Jedva čekamo!
Započela provedba Erasmus+ projekta tečajem u Istanbulu
U sklopu Erasmus+ KA1 projekta OŠ Slatine pod nazivom Inovativni pristupi podučavanju i učenju – suvremene metode i IKT u kreativnoj učionici 21. stoljeća, učiteljica razredne nastave Josipa Parčina sudjelovala je na stručnom usavršavanju u Istanbulu. Tečaj “Time to Become a 21st Century Teacher & New Teaching Methodologies to Motivate Creativity and Innovation in the Classroom“ održavao se od 21. do 27. listopada 2018. godine u Istanbulu. Osim učiteljice iz Slatina, natečaju su bile još i učiteljice iz Poljske.
Prvi dan je započeo predstavljanjem svih sudionica i uvodnim predavanjem o značenju pojma Information and Communications Technology (ICT). Uslijedila je rasprava i podjela iskustava. Voditeljica tečaja, Aysel Tekke, je sve sudionike povela i u obilazak Istanbula koji je počeo u jezgri modernog europskog dijela, Trga Taksim i u Istiklal ulici poznatoj po knjižarama, umjetničkim galerijama, restoranima i tradicionalnih slastica poput baklave i kadifa. Sudionice su u Istikal ulici vidjele i jednu od najboljih obrazovnih institucija, osnovanu u vrijeme Otomanskog carstva, Palata carska školu, danas poznatu kao Galatasaray Lises.
Ostatak seminara je protekao u intezivnom radu na radionicama i sudjelovanju na predavanjima. Učilo se o tehnikama predavanja, kako koristiti nove metode i pratiti nastavne trendove prilagođenije potrebama novih generacija učenika. Također se učilo kako koristiti razne alate u nastavi koje unaprijeđuju nastavu i sigurno potiču učenikovu motivaciju. Svi su programi primjenjivi u svim predmetima - kako za razrednu, tako i za predmetnu nastavu. Važno je da djeci ti programi budu zanimljivi jer će lakše učiti. Izdvajamo sljedeće programe:
Auto Collage je program koji omogućava da digitalne slike različitih formata pretvaramao u prekrasne kompozicije i elegantne umjetničke tvorevine;
Prezi je program za izradu prezentacija, nešto poput Microsoft PowerPoint-a;
Informacije možemo orgnizirati izradom umnih mapa u digitalnim alatima Popplet i Mindmeister što je jednostavno i zanimljivo. Jedan od načina na koji se potiče učenikova kreativnost u razredu zasigurno jest individualna ili grupna izrada umnih mapa;
Kahoot!, Quizizz i Plickers su interaktivni digitalni alati namijenjeni za izradu kvizova, diskusija i upitnika;
Učenje i podučavanje će svakako biti zanimljivije uz korištenje alata poput: Quizlet, Mentimeter i Cram;
Učiteljica Josipa Parčina je naučila kako jednostavno, uz pomoć programa Proshow, od galerije fotografija napraviti multimedijalni slideshow s dodatkom glazbene podloge.
Svi navedeni programi omogućuju novi način uključivanja učenika u tijek podučavanja, bržu povratnu informaciju i smanjuju otpor prema tradicionalnoj nastavi. Lakše se usvaja i ponavlja gradivo korištenjem digitalnih materijala. Svaki alat se može koristiti u raznim fazama sata – kao podsjetnik za prethodno odrađenu temu, kao motivacija i ponavljanje, a ujedno i kao vrednovanje. Cijeli tečaj se odvijao na engleskom jeziku što je doprinijelo poboljšanju osobnih komunikacijskih vještina učiteljice Josipe Parčine.
Tijekom boravka u Istanbulu, učiteljica je imala priliku posjetiti i srednju strukovnu školu za djevojčice. Škola započinje s radom u 8:20 sati i traje do 15:30 sati. Udomljene učenice ili učenice slabijeg imovinskog stanja imaju besplatan obrok u školi. Sve učionice u Turskoj su opremljene interaktivnim (pametnim) pločama, a tijekom godine se moraju održati minimalno četiri roditeljska sastanka. Učenici i roditelji su pod manjim svakodnevnim pritiskom što odjenuti jer su u školama obvezne školske uniforme. Na kraju završenog tečaja sve sudionice su dobili certifikat o završenom tečaju, a vratili su se u svoje domovine pune dojmova i želje da odmah unaprijede svoju nastavu.
Pokrenuli smo Facebook stranicu projekta!
Lajkajte, pratite, komentirajte...
Maloj otočnoj školi dodijeljeno 17.445,00 eura za Erasmus+ projekt
Prošle se školske godine OŠ Slatine s otoka Čiova po prvi put prijavila na Erasmus+ natječaj u području općeg odgoja i obrazovanja i to u okviru Ključne aktivnosti 1 - Mobilnost u svrhu učenja za pojedince i njihov je projekt Inovativni pristupi podučavanju i učenju - suvremene metode i IKT u kreativnoj učionici 21. stoljeća odabran za financiranje iz sredstava Europske unije.
Važnost cjeloživotnog učenja i potrebu za poboljšanjem kvalitete i učinkovitosti obrazovanja prepoznali su u Osnovnoj školi Slatine. Prošle se školske godine OŠ Slatine s otoka Čiova po prvi put prijavila na Erasmus+ natječaj u području općeg odgoja i obrazovanja i to u okviru Ključne aktivnosti 1 - Mobilnost u svrhu učenja za pojedince, te je njihov projekt Inovativni pristupi podučavanju i učenju - suvremene metode i IKT u kreativnoj učionici 21. stoljeća odabran za financiranje iz sredstava Europske unije.
Premda se Osnovna škola Slatine nalazi se na otoku Čiovu i prilično je izolirana u odnosu na ostale splitske škole, njezinim djelatnicima ne nedostaje želje za usavršavanjem i uvođenjem inovacija u nastavu. Koordinatorica projekta, ravnateljica Željka Ninčević, ističe koliku ulogu stručno usavršavanje učitelja ima na cjelokupnu zajednicu: „Mi smo mala škola s malim brojem zaposlenika i jedina smo ustanova u mjestu koja nudi odgojno - obrazovne sadržaje učenicima, stoga svi zaposlenici vrlo ozbiljno shvaćaju svoju ulogu i svjesni su da je dobar učitelj samo onaj koji neprestano uči i usavršava se. Rezultati samovrednovanja koje provodimo već nekoliko školskih godina, ukazali su nam na potrebu za prilagodbom načina i metoda podučavanja, utemeljenim na razvoju informacijsko-komunikacijskih tehnologija i korištenju mrežnih alata, edukativnih aplikacija i ostalih digitalnih edukativnih sadržaja. Vizija je naše škole povećanje kvalitete podučavanja, unapređenje i razvoj digitalnih, matematičkih, jezičnih i multikulturalnih kompetencija učenika i učitelja, kao i razvoj kompetencija učenja, što bi upravo provedbom ovog projekta željeli ostvariti.“
Projekt će se provoditi 18 mjeseci, od rujna 2018. do ožujka 2020. godine. U tom će razdoblju pet djelatnica Škole sudjelovati na strukturiranim tečajevima sa svrhom profesionalnog usavršavanja u inozemstvu, a sve kako bi poboljšali kvalitetu i učinkovitost obrazovanja te unaprijedili kompetencije i znanja učenika u vlastitoj učionici. Projekt je vrijedan 17.445,00 eura i u njemu će, osim ravnateljice Željke Ninčević, sudjelovati učiteljica Hrvatskog jezika Marina Ležaja, učiteljica Razredne nastave Josipa Parčina, knjižničarka Tea Radić te učiteljica Matematike i Fizike Ana Vukadinović.
S ciljevima projekta upoznala nas je Tea Radić: „ Razmišljali smo o ciljevima i složili se kako su primjena suvremenih tehnologija i inovativnih metoda i oblika rada s ciljem razvoja kreativnog i kritičkog mišljenja učenika, razvoja informatičke i informacijske pismenosti, poboljšanja aktivnosti, kreativnosti, komunikacije i postignuća, a posebice osposobljavanja učenika za cjeloživotno učenje ciljevi koji se jednostavno nameću. U sklopu projekta izgradit ćemo i repozitorij digitalnih edukativnih sadržaja, čime ćemo omogućiti fleksibilan pristup multimedijalnim i interaktivnim nastavnim materijalima koje će svi zainteresirani moći koristiti za učenje i podučavanje.“
Timski duh učiteljica i međusobnu potporu potvrđuje i učiteljica Josipa Parčina: „Važan ishod je i internacionalizacija škole u smislu poticanja suradnje i partnerstva s ostalim europskim odgojno-obrazovnim ustanovama. Nadamo se da ćemo na tečajevima diljem Europe dobiti mogućnost upoznavanja i umrežavanja s kolegama iz drugih zemalja, razmjeni iskustava, te ćemo se upoznati s drugačijim školskim sustavima, s ciljem poboljšanja našega.“
Upravo je Josipa Parčina u Istanbulu gdje pohađa tečaj pod nazivom "Učitelj 21. stoljeća – nove tehnike podučavanja za razvoj kreativnosti i inovacija u razredu". „Neka i naša učiteljica malo uči, a ne samo mi!“, kažu slatinski osnovci, koji već znaju da je unaprjeđenje stupnja ključnih kompetencija i vještina učitelja izrazito važno za modernu školu 21. stoljeća, koju oni već pohađaju.
Učiteljica Ana Vukadninović naglašava kako ne namjeravaju stati s ovim projektom: „Želja nam je nadograđivati stečeno znanje, stoga se planiramo prijavljivati i idućih godina i to u okviru Ključne aktivnosti 2 – Strateška partnerstva kako bismo učili na primjerima dobre prakse, a istovremeno dijelili rezultate i metode. Već razmišljamo o idejama za nove projekte.“
Sve članice ovog malog Erasmus+ tima se slažu koliko su u provedbi projekta bitne diseminacijske aktivnosti te naglašavaju kako će omogućiti široj zajednici korist od svojih aktivnosti.