preskoči na sadržaj

Osnovna škola Slatine

Login
Tražilica
Korisni linkovi
 

 

 

 

Mrežni školski list

PODCAST

YouTube Škole

Ča je za obid?

Knjižnica na mreži

Natječaji za IUN

 

Upisi 2024./2025.

Kamo poslije OŠ?

Natječaji

natjecaji

Escape room

Okušajte se i vi u ovom izazovu!

OneNote Escape room

Pogledajte i kako nam je bilo na sljedećoj poveznici:

DIGITALNI PLAKAT

Mrežni alati

U sklopu Erasmus+ projekta Osnovne škole Slatine pod nazivom Inovativni pristupi podučavanju i učenju - suvremene metode i IKT u kreativnoj učionici 21. stoljeća pohađali smo različite strukturirane tečajeve u svrhu profesionalnog usavršavanja te unaprjeđenja metoda poučavanja korištenjem inovativnih metoda utemeljenim na IKT-u.

Ovo je popis sa poveznicama na digitalne alate s kojima smo se na tečajevima upoznali:

  1. 280slides – Online alat za izradu prezentacija. Ako vam PowerPoint nije pri ruci, ovo je odlična zamjena. U njemu možete stvoriti prezentaciju, oblikovati je, dodati grafiku ili videozapis, a zatim je preuzeti kao PowerPoint ili PDF datoteku.
  2. Adobe Spark – Sastoji se od tri aplikacije koje se mogu koristiti neovisno jedna o drugoj: SparkPost za izradu postera, SparkPage za izradu web stranica ili e-časopisa, SparkVideo za izradu videa pomoću fotografija i video isječaka.
  3. Barefoot computing - Projekt za podršku učiteljima u Ujedinjenom Kraljevstvu namijenjen učenju programiranja i dizajna. Sadrži veliku zbirku materijala za poučavanje računalnih znanosti.
  4. Book Creator - Jednostavan alat za stvaranje digitalnih knjiga. Stvorite vlastite nastavne resurse ili neka vaši učenici uče stvarajući sami. Možete raditi i zajedno na više uređaja, s povratnim informacijama u stvarnom vremenu.
  5. Bounce - Pomoću ove aplikacije možete dodati komentar na jedan ili više odabranih dijelova bilo koje web stranice, a zatim je dijeliti s kolegama/učenicima putem društvenih mreža ili e-pošte te dobiti njihov povratni komentar.
  6. Canva - Jednostavan web alat za grafički dizajn. Alat nudi unaprijed definirane predloške (poster, čestitka, infografika, prezentacija i slično) kao i mogućnost definiranja vlastitih dimenzija. Dostupno je i mnoštvo slika, ikona i fontova koje možete koristiti za dizajniranje po svojoj zamisli.
  7. ClassDojo - Sustav za stvaranje i upravljanje učionicom. Povezuje učitelje s učenicima i roditeljima kako bi zajedno pratili napredak učenika ali i doprinijeli nastavnom procesu.
  8. ClassMarker - Online softver za izradu i administraciju testova. Ispravak i povratna informacija dobiva se odmah po završetku rješavanja, bez odgode. Besplatna verzija je vrlo cjelovita i pruža učiteljima zanimljive mogućnosti za formativno i sumativno vrednovanje.
  9. ClassroomScreen - Vrlo jednostavna web stranica koja se pretvara u zaslon koji možete prilagoditi dodavanjem različitih widgeta (izbor pozadine, mjerač jačine buke, sat, brojač vremena, QR kod i slično) te ga projicirati u učionici dok podučavate ili dok učenici rade.
  10. Coogle - Jednostavan i pregledan digitalni alat namijenjen izradi umnih mapa. Alat ima mogućnost zajedničkog rada na umnoj mapi sa udaljenih računala i u stvarnom vremenu. Na taj način i učenici mogu zajednički izrađivati umnu mapu, radeći u online okruženju.
  11. Cram - Alat za izradu, printanje ili online korištenje dvostranih kartica (flashcards). Postoji i velika baza kartica dostupnih za korištenje, a izradili su ih drugi korisnici.
  12. Dvolver Moviemaker (Dfilm) – Omogućuje vam stvaranje vlastitih animiranih stripova odabirom iz niza pozadina i scenarija likova te dodavanjem vlastitog dijaloga. Filmovi mogu biti poslani e-poštom ili ugrađeni u blogove ili web-lokacije.
  13. DigitalMirror - Online alat za samoprocjenu (ili procjenu od strane kolega) digitalne zrelosti škole.
  14. Duolingo – Platforma koja uključuje web stranicu i aplikaciju za učenje stranih jezika. Sami naziv potječe od osnovne ideje učenja: odaberite jedan strani i jedan sebi poznati jezik kao osnovu preko kojeg ćete taj strani jezik učiti. S obzirom da hrvatski jezik još nije uveden većina će nas koristiti engleski kao osnovni jezik, a vrlo je korisno uzeti slabije poznati ili nedavno naučeni jezik kako biste ga bolje ponovili.
  15. Easel.ly – Zabavan alat za stvaranje infografika s drag and drop mogućnosti i jednostavnim sučeljem. Možete stvoriti i dijeliti vizualne ideje online uz korištenje vizualnih tema (vhemes) bez da imate iskustva u digitalnom dizajniranju.
  16. Edshelf – Kako iz nepreglednog mnoštva digitalnih alata i materijala različitih formata odabrati one koji su uistinu kvalitetni? Edshelf je mjesto na kojem nastavnici jedni drugima preporučuju ono što im je pomoglo u radu, svojevrstan katalog obrazovnih materijala koje su pregledali nastavnici za nastavnike. Aplikacije i web-mjesta ocjenjuju se na temelju angažmana učenika i pedagoške učinkovitosti, kao i na temelju toga koliko su teški za savladavanje.
  17. Edmodo – Najjednostavniji opis Edmoda je: “To je Facebook za učenje”. Princip rada je da učitelji kreiraju grupe (simulacija razreda) i u njih učlanjuju svoje učenike. Unutar svake grupe moguće je kreirati podgrupe i u njih raspodijeliti članove. U grupama i podgrupama mogu se objavljivati vijesti, obavijesti, kreirati kvizovi, upitnici, dijeliti poveznice, datoteke, multimedijske datoteke, itd.
  18. Edpuzzle – Besplatni digitalni alat namijenjen za izradu interaktivnih video materijala na način da se u postojeće video materijale dodaju pitanja, komentari i objašnjenja. Alat je zamišljen kao sredstvo za ostvarivanje obrnute učionice kako bi učenici imali mogućnost aktivnije sudjelovati u nastavi.
  19. ESLvideo – Alat je namijenjen učenju engleskog jezika korištenjem besplatnih videozapisima s usluge YouTube, Google Video, blip.tv i drugih web-lokacija za hosting videozapisa. U videozapise možete dodavati pitanja, kreirati online vježbe s višestrukim izborom i slično. Također možete istražiti i koristiti mnoštvo materijala koje su stvorili drugi korisnici.
  20. Evernote – Aplikacija koja vam omogućuje da napravite, organizirate i sinkronizirate svoje bilješke, slike, crteže i glasovne bilješke. Aplikacija je dostupna za cijeli niz platformi kao što su Android, iOS, Windows, Mac i web. Ovo je odličan način za digitalizaciju bilježaka koje ste napravili u razredu, poslikajte što ste zapisali na ploči, ili snimite svoje predavanje.
  21. Eyeplorer – Ovaj alat omogućuje vam da na jednostavan način istražite neki pojam. Upisujete riječ ili više njih u tražilicu, a EyePlorer zatim izvlači informacije iz Wikipedije i slaže ih u kotač s informacijama. Kada pokazivačem pređete preko pojedinih informacija o vašem pojmu, pojavljuje se okvir sa dodatnim objašnjenjem. Tu je i bilježnica u koju možete povlačiti i ispuštati činjenice koje želite zapamtiti.
  22. Flipgrid – Na Flipgridu možete postaviti zadatak za svoje učenike i oni će odgovoriti kratkim videozapisima koji mogu biti duljine od petnaest sekundi do čak pet minuta. Kao učitelj postavljate maksimalnu duljinu videozapisa koje vaši učenici mogu poslati. Da bi poslali videozapis, vaši učenici ili snimaju izravno u Flipgrid pomoću svojih web-kamera ili učitavaju videozapis na Flipgrid sa svojih računala, telefona ili tableta.
  23. Flocabulary – Online alat za izradu edukativnih materijala za sve razrede i predmete koji koristi hip-hop glazbu kako bi uključio učenike i povećao njihova postignuća.
  24. Genial.ly – Web-alat koji vam omogućuje stvaranje interaktivnih plakata i prezentacija. To možete učiniti izradom plakata od početka ili pomoću jednog od dostupnih predložaka.
  25. Gizmos – Mnoštvo interaktivnih matematičkih i znanstvenih simulacija koje donose sasvim nova iskustva pri učenju.
  26. Google Classrom – Besplatna platforma čija je namjena pomoći nastavnicima u brzom stvaranju i organiziranju zadataka, učinkovitom davanju povratnih informacija kao i u jednostavnoj komunikaciji sa svojim razredima. Alat isprepliće Google Docs, Drive i Gmail i omogućuje nastavnicima izradu i prikupljanje zadataka bez papira.
  27. Google Drive – Programski alat koji omogućava sljedeće funkcionalnosti: jednostavno stvaranje novih dokumenata na mreži, dodavanje postojećih dokumenata, organizaciju u datoteke, dijeljenje dokumenata i istovremeni rad više korisnika na jednom dokumentu u stvarnom vremenu. Prednost je Google diska što su dokumenti dostupni u bilo koje vrijeme i s bilo kojeg računala spojenog na internet.
  28. iLovePDF – Brojni su alati koji korisnicima omogućavaju razne manipulacije nad PDF datotekama. Jedan od njih je i iLovePDF kojim možete besplatno spajati i razdvajati veći broj PDF datoteka te iz drugih formata pretvarati u pdf format.
  29. Jigsaw Planet – Besplatni digitalni alat koji korisnicima omogućava izradu i rješavanje slikovne slagalice (jigsaw puzzle). Svaka slagalica ima rang-liste za pojedine razine koje prikazuju korisnike po brzini slaganja, prosječno vrijeme potrebno za slaganje kao i najbolje i najlošije. Također sadrži detalje o slagalici ali i embed kod kako bi ju korisnik mogao postaviti na vlastitu mrežnu stranicu.
  30. Kahoot! – Jednostavan i intuitivan web alat namijenjen izradi i igranju kvizova. Ovaj interaktivni alat koristi elemente učenja kroz igru. Kod učenika potiče natjecateljski duh te tako povećava motivaciju, a prilagođen je svim uzrastima.
  31. LePlanner – Platforma na kojoj možete postaviti vlastiti scenarij poučavanja u otvorenom pristupu ili pronaći neki kojega ćete moći iskoristiti u svom radu.
  32. Lightshot – Najbrži način za izradu prilagodljive snimke zaslona. Aplikacija vam dopušta da odaberete dio ekrana i snimite ga u samo dva klika. Možete odmah urediti snimku zaslona nakon snimanja ili kasnije u snažnom online uređivaču.
  33. Listen and Write – Koristi se za spremanje audio zapisa, dijeljenje s učenicima, poboljšanje vještine slušanja i usavršavanje stranih jezika.
  34. Lyricstraining – Jednostavan i zabavan način učenja i usavršavanja stranih jezika, putem glazbenih spotova i tekstova omiljenih pjesama.
  35. MentiMeter – Digitalni alat koji korisniku omogućava postavljanje pitanja i prikupljanja povratnih informacija za vrijeme prezentacije. Sudionici svoje odgovore unose preko mobilnih uređaja i sve što je potrebno za pristup je kod i poveznica (poput alata Kahoot!).
  36. MindMeister – Jednostavan i inovativan alat za kreiranje umnih mapa. Lako se koristi i sadrži neke od tipičnih funkcija za umne mape: grananje i stvaranje veza između sadržaja, dodavanje i uređivanje teksta, dodavanje grafika i druge multimedije (video, zvuk), dijeljenje i suradnja s drugima te širenje radova na društvenim mrežama.
  37. My single show – Jednostavno rješenje za animiranu video komunikaciju. Može se koristiti za uvođenje, ponavljanje ili objašnjavanje neke teme u razredu, a kreiranjem novih videa doprinosimo stvaranju velike baze otvorenih obrazovnih sadržaja.
  38. Padlet - platforma na kojoj članovi nekog tima ili učitelji, učenici i/ili roditelji efikasnije surađuju. Može služiti kao oglasna ploča sa potrebnim informacijama, učitelji mogu trenutno dobiti povratnu informaciju od učenika o naučenom, učenici mogu zajednički izrađivati plakat ili jednostavno dijeliti fotografije, dokumente, videozapise i sl.
  39. Penzu – Besplatan online osobni dnevnik, a ponosi se jakim sigurnosnim mjerama koje čuvaju privatnost njegovih korisnika. Sučelje je pregledno i lagano za korištenje te idealno za sve one koji imaju dovoljno hrabrosti da svoje misli pošalju u Internet sferu.
  40. Plickers – Alat namijenjen jednostavnoj i inovativnoj provjeri znanja u razredu, anketama ili kratkim istraživanjima s automatskim prikupljanjem i analizom dobivenih rezultata.
  41. Phet Interactive Simulations – Interaktivne simulacije nastale na Sveučilištu u Coloradu i dodatak su nastavi fizike, biologije, kemije, matematike i geografije te korisne za samostalnu učenje. Simulacije su potpuno besplatne za korištenje u akademske svrhe, dostupne su na hrvatskom jeziku što uvelike olakšava snalaženje za mlađe uzraste.
  42. Popplet – Jednostavan digitalni alat za vizualizaciju i organizaciju ideja ili informacija u jedan oblik umne mape koristeći pritom kolaboraciju. Korištenjem Poppleta u nastavi sistematizaciju nastavnih sadržaja  možemo učiniti znatno interaktivnijom jer nastavnika ne stavljamo u fokus  u kojem samo pruža kolekciju informacija već kod učenika razvijamo sposobnost organiziranja i predstavljanja prikupljenih informacija.
  43. PowToon – Online alat za izradu animiranih videozapisa i prezentacija. Jednostavan je i zabavan za korištenje i istovremeno djelotvoran za prezentaciju sadržaja različitih namjena. Videozapisi i prezentacije napravljeni pomoću PowToona omogućavaju prezentiranje nastavnog sadržaja na slikovit i zabavan način.
  44. Prezi – Web alat za izradu interaktivnih prezentacija izravno kroz vaš preglednik. Koristeći više interaktivnih modula i raznih putanja prezentacije unosite dinamiku u vašu prezentaciju.
  45. Quizizz – Alat za izradu ili korištenje postojećih kvizova za formativnu procjenu, pregled, domaću zadaću i još mnogo toga.
  46. Screencast-o-matic – Mogu ga koristiti učitelji i učenici za jednostavno snimanje ekrana računala uz snimanje glasa (tutorial) ili za uređivanje video materijala. Često ga koriste učenici za različite zadatke, u obrnutoj učionici i sl.
  47. Seesaw – Platforma na kojoj učitelji pronalaze i pripremaju aktivnosti za učenike, učenici koriste različite kreativne alate  kako bi riješili zadatke stvarajući vlastiti portfolio, a mogu biti uključeni i roditelji koji tako prate napredak svoje djece.
  48. Slack – Platforma za suradnju unutar nekog tima. Služi za razgovore, dijeljenje informacija, dokumenata, fotografija, te bolju povezanost, a time i učinkovitost.
  49. Snipping Tool – alat za izrezivanje dijela ili cijelog zaslona. Dostupan unutar sustava Windows.
  50. Stile education – Spaja interaktivne nastavne jedinice iz STEM područja, znanstvene vijesti i praktična istraživanja kako bi osnažio učenike da promatraju, misle, pišu i raspravljaju kao pravi znanstvenici. Osim već pripremljenih nastavnih jedinica od učitelja za učitelje, mogu se izrađivati i novi scenariji poučavanja koji bi bili dostupni i drugima.
  51. TED-Ed – Mrežna platforma koja promiče ideje učitelja i učenika diljem svijeta. Pretraživanjem na njoj možete otkriti stotine animiranih video materijala, izraditi personalizirane lekcije i nastavne sate, osmisliti i provesti metodu preokrenute učionice, sudjelovati u izradi bloga, dijeliti svoje uratke s ostalim članovima TED-Ed zajednice.
  52. ThingLink – Digitalni alat namijenjen za dodavanje multimedijskih i interaktivnih sadržaja na slike ili video sadržaje.
  53. Trello - Alat namijenjen za organizaciju i upravljanje projektima. Osnovni princip su liste i kartice koje odgovaraju kategorijama i zadacima, ali nije potrebito voditi se po tom principu organizacije. Trello je alat koji se može prilagoditi vlastitim potrebama organiziranja.
  54. Vocaroo – Jednostavna usluga snimanja zvuka koju mogu koristiti i nastavnici i učenici. Omogućuje vam snimanje glasa, reprodukciju i slušanje, a zatim vam daje poveznicu ili kôd za ugrađivanje u web-stranicu ili blog. Također vam omogućuje slanje e-pošte ili spremanje datoteke na računalo. Registracija nije potrebna.
  55. Wakelet – Omogućuje spremanje, organiziranje, pričanje priča i dijeljenje sadržaja s cijelog weba. Korisnici mogu spremiti sadržaj i organizirati ga u mape (npr. učenički portfelji).
  56. WordArt – Online alat za stvaranje različitih oblika satkanih od riječi po vašem izboru. Ovisno o rednom broju koji dodijelite pojedinoj riječi ona će u prikazu biti manje ili više zastupljena.
  57. WordWall - Trebate novo nastavno sredstvo koje odgovara Vašem razredu i načinu predavanja? Unesite svoj materijal u Wordwall. Za to je potrebno samo nekoliko trenutaka! Dobit ćete prilagođeni paket interaktivnih i ispisnih aktivnosti.
  58. Zoom - Platforma za video i audio sastanke, konferencije, pregovore, treninge i webinare koju je moguće koristiti uz pomoć različitih elektronskih uređaja. Neke od opcija su: dijeljenje dokumenata, simultano dijeljenje ekrana, online tabla za pisanje, snimanje MP4 ili M4A.

Digitalni alati

Dovrši crtež...

Dovrši crtež je kreativni zadatak u kojem se od učenika traži da dovrše započeti crtež. Učenici nisu dobili detaljne upute kako se ne bi narušila njihova kreativnost. Cilj zadatka je bio zaobići očekivane i osmisliti što neobičnije i zanimljivije crteže. Neki su se odlučili za učestalije odgovore na postavljeni zadatak, dok su drugi bili nošeni maštom. Na kraju aktivnosti ukrasili smo pano škole!

Marshmallow izazov

Marshmallow izazov je aktivnost namijenjena poticanju kritičkog i kreativnog mišljenja sudionika (učenika ili učitelja). Sudionici rade u grupama od 4 člana, međusobno se dogovaraju i surađuju s ciljem izgradnje najvišeg tornja od špageta na čijem vrhu, na kraju izazova, mora stajati marshmallov kolačić. To je također aktivnost koja potiče dizajnersko razmišljanje, uporabu prototipa te aktivnog rješavanja problema.

U Marshmallow izazovu naši učenici su se i iskazali te izradili tornjeve visoke i do 60 cm.

Malo manje uspješni, bili su učitelji.

Izložba plakata „Mislim kreativno“

Početne radionice poticanja kreativnog i kritičkog mišljenja, suradnje i osnaživanja grupnog duha bile su veoma uspješne. Novousvojene vještine, znanja i nadanja, učenici su podijelili s nama izradom veselih i poticajnih plakata. Stoga smo odlučili drugo polugodište započeti izložbom njihovih radova u atriju škole da se podsjetimo koliko je važno misliti kreativno!

Novi web alati u nastavi

Tehnologija polako, ali sigurno ulazi u naše učionice. Učenici ponekad donesu i vlastite pametne mobilne uređaje, pa učenje uz zabavu može početi. Izrazi njihovih lica govore koliko uživaju u kvizovima, rješavanju zadataka, učenju novih sadržaja i ponavljanju već naučenog. Koriste Plickers, Kahoot, Quizziz, Cram, Stellar Speller, Jewels of Wisdom i mnoge druge. A učitelji ih pokušavaju sustići...

Kreativnost u praksi

Nakon povratka s Erasmus+ tečaja, red je bio nove metode koristiti i u nastavi Hrvatskog jezika. Započeli smo s drugačijim pristupom rada na tekstu. Tako su sedmaši dobili zadatak obrade pripovijetke Vjenceslava Novaka, Iz velegradskog podzemlja. Radili su u 3 grupe po 3 učenike, a svaka grupa je dobila ulomak pripovijetke sa zadatkom. Prva  grupa je trebala napraviti modernu verziju teksta i bilo je vrlo zanimljivo čitati verziju 21.stoljeća sa svim novim tehnologijama koje su nam dostupne. Druga grupa je trebala napraviti strip prema ključnim događajima iz pripovijetke koristeći citate, a treća grupa je trebala prepraviti ulomak tako da opišu sasvim suprotnu situaciju, odnosno, da opis zimskog dana preoblikuju u opis vrućeg ljetnjeg dana. Rezultati su bili vrlo kreativni i zanimljivi.

Praktično je postalo i kod ponavljanja gramatičkih cjelina. Tako su sedmaši rješavali zadatke prema boji svoga tima i vrednovali zadatke drugih timova, a petaši su ponavljali nepromjenjive vrste riječi i obraćali pozornost samo na određenu vrstu riječi. Svi se slažemo kako u nastava začinjenom kreativnošću vrijeme leti, a učenje postaje manje teško. 

 

preskoči na navigaciju