preskoči na sadržaj

Osnovna škola Slatine

Login
Tražilica
Korisni linkovi
 

 

 

 

Mrežni školski list

PODCAST

YouTube Škole

Ča je za obid?

Knjižnica na mreži

Natječaji za IUN

 

Upisi 2024./2025.

Kamo poslije OŠ?

Natječaji

natjecaji

Innovative Math and Science Teaching: STEAM – Interdisciplinary Approach in Education - Malaga, Spain - 19. - 23. rujna 2022.

U rujnu je na red došla i posljednja mobilnost u okviru Erasmus projekta “Teaching and Leraning Upgrade” i to tečaj “Innovative Math and Science Teaching: STEAM – Interdisciplinary Approach in Education”. Tečaju je prisustvovala učiteljica Matematike i Fizike, Ana Vukadinović, s još jednaest učitelja iz pet europskih zemalja: Njemačke, Italije, Nizozemske, Poljske i Hrvatske.

Prvog dana polaznici su se kreativno predstavili i upoznali s programom tečaja. Osim upoznavanja, razgovarali su i o akronimu STEAM koji predstavlja pet područja (Science, Technology, Engineering, Arts, Mathematics) na interdisciplinaran način te shvatili kako je STEAM i pristup poučavanju. Drugi dan je bio rezerviran za radionicu naziva Game based learning (GBL) vs. Gamification. Iako se može činiti kao jednostavna semantika, razlika ovih pristupa ipak je značajna, a polaznici su istraživali temu koristeći Lego edukativne setove te Gravitrax staze. Svakako zanimljivo, zabavno i poučno iskustvo. Trećeg dana su istraživali digitalnu tehnologiju koja se svakodnevno razvija i unaprjeđuje te je nemjerljiv potencijal digitalne tehnologije u svim sferama života, pa tako i u obrazovanju. Neosporno je da učenici već koriste digitalnu tehnologiju, stoga je jedan od izazova poučavanja naučiti ih što se nalazi iza ekrana različitih uređaja koje svakodnevno koriste te im otkriti im što pokreće cijeli taj sustav. Informatika tako naglašava algoritamski način razmišljanja koji se te temelji na razumijevanju, analizi i pronalaženju rješenja. Danas na tržištu postoji čitav niz malih edukativnih robota, a jedan od njih su polaznici tečaja trebali pokrenuti, a osim što su se pritom namučili, također su se i jako zabavili.

Četvrti dan je opet pokazao kako učenje i zabava ne moraju biti suprostavljeni, već se mogu nadopunjavati i kombinirati. Koristio se još jedan edukativni robot te popularni Minecraft. Aplikacija Minecraft: Education Edition je obrazovna inačica popularne igre Minecraft koja je dostupna svim korisnicima AAI@EduHr računa te se može besplatno preuzeti sa stranice. Također, postoje već unaprijed pripremljene nastavne aktivnosti, a unutar svake opisani su ishodi učenja kao i dodatni materijali za izvođenje nastavnih aktivnosti poput Minecraft svjetova. Nema sumnje da će učenici biti oduševljeni! Posljednji dan tečaja je bio tradicionalno u znaku podjele certifikata o završenoj edukaciji, a nakon razmjene dojmova, slijedilo je ugodno druženje u prekrasnoj Granadi te posjet veličanstvenom Alhambru. Učiteljica Ana Vukadinović se vratila u malu otočnu školu bogatija za još jedno predivno iskustvo Erasmus povezivanja.

Teaching Entrepreneurship in Schools: Experiential approach, Ljubljana, Slovenia - 08. - 13. kolovoza 2022.

Djelatnice naše škole su kolovoz provele radno. Erasmus mobilnosti pokazale su se kao odličan aktivan odmor te uspješan spoj ugodnog s korisnim. Naša knjižničarka Tea Radić je u tjednu od 6. do 13. kolovoza boravila u glavnom gradu susjedne države Slovenije, u prekrasnoj Ljubljani. U društvu kolega iz Norveške, Rumunjske, Španjolske, Poljske i Islanda, sudjelovala je na tečaju Teaching Enterpreneurship in Schools: Experimental Approach u organizaciji Primera grupe. Cilj tečaja bio je naučiti kako potaknuti i ojačati poduzetnički potencijal kod učenika, razvoj osnovnih poduzetničkih vještina za uporabu u učionici te poticanje kreativnog i lateralnog mišljenja.

Prvog, ali i svakog slijedećeg dana, sudionici su imali mogućnost međusobno se bolje upoznati kroz zanimljive kreativne igre i pitalice s kojima je započimao svaki radni dan. Na samom početku sudionici su nastojali dati svoje odgovore na pitanja što je to kreativno mišljenje, a što poduzetništvo te koja je razlika između poduzetničkog i kreativnog mišljenja. Odmah se krenulo s upoznavanjem s jednostavnim metodama i alatima koji se mogu uspješno koristiti u razredu kako bi se učenicima olakšalo istraživanje različitih poduzetničkih ideja. Nakon iznimno dinamičnog i zanimljivog prvog radnog dana, knjižničarka je s ostalih 13 članova Erasmus tečaja, predavačicom Nastjom i koordinatoricom Tinom imala priliku okusiti slasnu slovensku kuhinju. Po završetku odličnog ručka bilo je pravo vrijeme za obilazak grada u pratnji turističkog vodiča koji im je ispričao sve zanimljivosti o glavnom gradu Slovenije. Za kraj dana piće u dobrom društvu i pripreme za radni utorak. Drugi dan se nastavilo punom snagom naprijed. Sudionici su usvojili dva nova alata za poticanje kreativnog mišljenja kod djece i odraslih te započeli razvoj vlastitog poslovnog plana kao osnove u poticanju poduzetništva. Sudionici su podijeljeni u projektne timove, a naša knjižničarka bila je članica tima pod nazivom "Coffee shot", u kojem su osim nje sudjelovali kolega iz Poljske i Španjolske te dvije kolegice iz Rumunjske. Već istog dana u timskom radu su se aktivno primjenjivala sva znanja stečena prvog i drugog dana tečaja. Zadnji sat vremena drugog radnog dana bio je posvećen iskustvima gosta predavača koja nam je objasnila kako stečene alate koristi aktivno u nastavi s učenicima, učiteljima, ali i roditeljima. Nakon rada na odgoju i obrazovanju, uslijedio je rad na kulturnom uzdizanju te posjet Narodnoj i sveučilišnoj knjižnici u Ljubljani, Etnografskom muzeju te Muzeju moderne umjetnosti.

Glavni zadatak trećeg dana je bio shvatiti kako funkcionira učenje po modelu prototipa. Primjena prototipa temelj je uspješnog razvoja poduzetničkih ideja. Timovi su također nastavili raditi na vlastitim projektnim zadacima. Nakon uspješnog radnog dana, uslijedio je posjet jezeru Bled te razgledavanje prekrasnog dvorca. Svi su mogli uživati u šetnji prekrasnom prirodom, vožnji brodom, odličnim slatkim i slanim slovenskim specijalitetima te kupanju u jezeru Bled. Četvrtog dan stavljen je naglasak na razvijanje lateralnog mišljenja kao iznimno važnog za razvoj kreativnosti, ali i poduzetničkih ideja. Sudionici su rješavali niz zadataka koji se protive svakoj logici osim onoj kreativnoj, osmišljavali vlastiti logo i kako marketinški zastupati sebe i svoje ideje na tržištu. Izložbeni prostor projektnog tima naše knjižničarke je svakim danom postajao sve veći i veći. Četvrtak je također bio posvećen susretu s drugim gostom predavačem i njenim osobnim iskustvom u poticanju poduzetničkog duha u školi.

Tijekom petog dana nizali su se zanimljivi kreativni zadaci za rad u grupi/paru ili pojedinačno. Također, su timovi završili vlastite projektne ideje koje su predstavili ostalim sudionicima. Svaki tim je detaljno opisao svoj poduzetnički plan osvojivši pljesak i mnogo pohvala. Popodne je prošlo u zajedničkom druženju s predavačicom i koordinatoricom tečaja na "Odprta kuhna" tj. "Otvorenoj kuhinji" koja se održava svaki petak u Ljubljani pored gradske tržnice. Nakon toga obilazak grada, piće u društvu s kolegama i zasluženi odmor. Tečaj je završio u subotu podjelom zasluženih diploma te evaluacijom zajedničkog Erasmus iskustva. Utvrđena su već prethodno sklopljena prijateljstva, razmijenjeni brojevi mobitela i e-mail pošte te postavljeni kameni temeljci za neke buduće zajedničke suradnje, aktivnosti i projekte.

The Highlights of Finnish Education, Helsinki, Finland - 01. - 07. kolovoza 2022.

Ovo ljeto, zajedno s kolegama iz Češke, Njemačke, Mađarske, Španjolske, Rumunjske, Grčke i s Malte učili smo od jednog od najboljih obrazovnih sustava u Europi. Naime, naša ravnateljica Željka Ninčević je od 1. do 7. kolovoza 2022. boravila u Helsinkiju u Finskoj na tečaju „The highlights of Finnish education“ i najbolje primjere i prakse donijela u našu malu otočnu školu. Prvi dan tečaja je bio rezerviran za upoznavanje sudionika kao i razmjenu iskustava o sličnostima i razlikama u obrazovnim sustavima, te prvu radionicu naziva „Amazing race“. Podijeljeni u grupe, sudionici su trebali pronaći različite znamenitosti Helsinkija i na svakoj postaji odraditi poneki zadatak. Prvo zgradu parlamenta, zatim Amos Rex – muzej likovnih umjetnosti,  te kapelicu Kamppi poznatu i kao "Kapelu tišine" jer je zamišljeno da bude mjesto za smirivanje i trenutak tišine u jednom od najprometnijih područja u Finskoj. Uslijedila je potraga za satom ispred glavnog ulaza u prodajni centar Stockmann, koji je najpoznatije mjesto za sastanak u Helsinkiju, zatim za kipom pjesnika Runeberga smještenom u parku Esplanad, te velikom tržnicom Vanha kauppahalli, na kojoj se mogu kupiti tipični finski proizvodi. I za kraj Tuomiokirkko - evanđeosko-luteranska katedrala Helsinške biskupije, te Oddi – prekrasna moderna knjižnica za koju kažu da je mjesto za čitanje, ali i mjesto demokracije i civilizacije. Prekrasan grad, kultura, ljudi, zanimljiv zadatak i odličan uvod u različite aktivnosti koje su se izmjenjivale u sljedećim danima.

Glavno pitanje na koje su svi sudionici željeli dobiti odgovor je u čemu je tajna izvrsnosti finskog obrazovnog sustava. Kroz sedam dana različitih predavanja, radionica, razgovora i posjeta školi Sotunki u gradu Vantaa, tajna je otkrivena. Temelj svega su povjerenje, sloboda, jednake mogućnosti za svih (pravednost u obrazovanju), sigurnost, visoko obrazovani i cijenjeni učitelji te besplatno obrazovanje u svim stadijima života. "With great power comes great responsibility" je izreka koju bismo mogli primijeniti na učitelje u Finskoj. Imaju veliku autonomiju, veliku slobodu, ali i veliku odgovornost, koju spremno prihvaćaju. Jako je teško upisati studij za učitelje bilo koje struke, pa ih upisuju samo najbolji, što rezultira izvrsnim učiteljima u svim područjima. Učitelji se kontinuirano stručno usavršavaju i vrlo odgovorno obavljaju svoj posao, ravnatelji im ne dolaze na nastavu u svrhu praćenja, nema prosvjetne inspekcije, nema nacionalnih ispita i rangiranja škola u osnovnoškolskom obrazovanju. Učenici oslovljavaju učitelje imenom i vrlo su samostalni već od prvog razreda. Putuju javnim prijevozom sami u školu, u školi imaju besplatan ručak, a nastava se odvija u periodima od nekoliko tjedana, kada uče predmete koje su odabrali, a nakon toga slijede ispiti. Posebna podrška se pruža učenicima s primjerenim oblicima obrazovanja u savladavanju nastavnih sadržaja, a posebno u razvoju njihovih emocionalnih i socijalnih kompetencija. Svi učitelji su prošli edukacije za tzv. „pozitivnu pedagogiju“ i „mindfulness“, kako bi kod učenika poboljšali koncentraciju, oslobodili ih stresa, pojačali pozitivne osjećaje te intrinzičnu motivaciju za učenje. Jako su fokusirani na povećavanje pozitivnih trenutaka u svakodnevnom životu svakog učenika. Pozitivne emocije su povezane s učenjem, kreativnošću, rješavanjem problema, društvenim odnosima a također i s fizičkim zdravljem. Finski nacionalni kurikulum u osnovnom obrazovanju naglašava smisao pronalaženja jakih strana učenika i fokusiranja na njih kao pomoć u izgradnji samopouzdanja, međusobnog poštovanja i radosti učenja. Umjesto „preteško je“, Finci kažu „ja to mogu“, umjesto “ja ću sam“, „zajedno ćemo“ i sl. Finski recept za kreiranje poticajnog razrednog okruženja je sljedeći:

1. Dajte učenicima slobodu da utječu i biraju (npr. biraju prostor u kojem će učiti, biraju način izvedbe istog zadatka,…);

2. Potrebno im je poticati samopouzdanje, osjećaj da mogu izvršiti zadatak;

3. „Open ended tasks“ – učenici mogu cijelo vrijeme poboljšavati svoj projekt;

4. Kako bi poboljšali pozitivnu komunikaciju i osjećaj pripadnosti u razredu, dobro je često koristiti različite kratke aktivnosti zagrijavanja, probijanja leda i umrežavanja;

5. I posljednje, ali jako važno je stav koji imaju: Ili ste uspjeli, ili imate priliku naučiti nove stvari!

Posebno zanimljivo svim sudionicima je bilo sudjelovanje u radionici: „Play and learn – Drama workshop, introducing new practical metods to the classroom“ koja ih je uvela u srž finskog obrazovnog sustava. Najvažnija je dobrobit učenika (to održavaju kao posebne sate za sve učenike!!!) koju postižu upravo ovakvim i sličnim radionicama kojima potiču izražavanje emocija, empatiju, timski rad, samopouzdanje i štošta drugo. Sudionici tečaja su predstavili države i škole iz kojih dolaze, razmijenili primjere dobre prakse te donijeli neke od tradicionalnih proizvoda svoje zemlje kroz zanimljivi Edu Fair 2022. – Helsinki. Dizajnirali su školu iz snova na radionici „Dream school and design sprint“, koristeći 5 faza design thinking – a, učili o novim web alatima u nastavi i dogovorili niz suradnji i novih projekata u budućnosti. Tečaj je završio zajedničkom refleksijom na protekle dane, osobnim „highlights“ momentima, te završnom ceremonijom uz podjelu certifikata. Divno je razmijeniti iskustva s toliko različitih ljudi iz različitih europskih zemalja i učiti na primjeru jednog od najboljih školskih sustava u Europi. „Moi moi“ Finska!

Our School Radio! Podcasts and New Media as an Educational Tools, Italy - 16. - 21. svibnja 2022.

Zahvaljujući povoljnoj epidemiološkoj situaciji u Europi, otkazane mobilnosti su se napokon počele realizirati. Naša nastavnica Hrvatskoj jezika, Marina Ležaja, stoga je u tjednu od 16. do 20. svibnja 2022. boravila u srcu regije Toskane, gradu bogate povijesti i umjetnosti, na tečaju Our School Radio! Podcasts and New Media as an Educational Tool u organizaciji Europass Teacher Academy. Tečaju je prisustvovalo 12 učiteljica iz Španjolske, Italije, Njemačke, Finske, Réunion otoka,  francuskog otoka u Indijskom oceanu i Hrvatske. Cilj tečaja je bio upoznavanje prednosti korištenja podcasta u nastavi, osobito u razvoju jezičnih vještina učenika. Polaznice su se upoznale s kvalitetama i karakteristikama podcasta kao popularnog medija i učile su kako se podcast može implementirati u nastavu svih predmeta i svih dobnih skupina.

Prvog dana su se učiteljice upoznale, predstavile svoje škole i obrazovne sustave. Nastavnica Ležaja je predstavila osobitosti male otočne škole prepoznatljive po školskom masliniku i usmjeravanju prema očuvanju kulturne i prirodne baštine otoka. Nakon upoznavanja je krenuo rad na podcastima razvijanjem ideja na aplikaciji Padlet te se poticao timski rad i razgovor o idejama za podcastima. Prvi korak je razvijanje ideje i dugotrajno istraživanje dostupnih materijala. Slušali su se poznati edukativni podcasti kako bi polaznice uočile tehničke detalje, ali i važnost odabira zanimljive teme. Polaznice su uočavale razne vrste podcasta i analizirale su tehnike stvaranja koje čine pripovijedanje, intervju i dodatni sadržaj. Saznale su prednosti radio podcasta i video podcasta, ne samo u tehničkom, već i u sadržajnom i organizacijskom smislu.

Potom je započela radionica pisanja podcasta i upoznavanje s programom za obradu zvuka Audacity, digitalnim audio uređivačem otvorenog koda i aplikacijskim softverom za snimanje. Razgovaralo se o organiziranju priče, podjeli na scene i pravljenju storyboarda.  Osim što su snimale svoje prve podcaste scenu po scenu, polaznice su učile dodavati zvukove, glazbu i specijalne efekte. Idući korak je uređivanje tehničkih detalja podcasta i izrada naslovne stranice u alatu Canava. Trenutak objavljivanja podcasta na audio platformu Podbean je bio jako emotivan za sve prisutne. Na kraju su se slušali i komentirali svi podcasti. Posljednji dan je bio posvećen video podcastima te se koristio OBS softver za video snimanje i za live streaming. Osim osnovnih funkcija, polaznice su se upoznavale i sa specijalnim efektima koji doprinose zanimljivosti video podcasta.

Tečaj je završio podjelom zasluženih diploma i razmjenom iskustava, a poslastica su bile kulturne aktivnosti kojima se upoznavala Firenca i cijela regija Toskana, a posebno gradovi Siena i Pisa. Sklopljena su nova prijateljstva i postavljeni su temelji za buduće zajedničke aktivnosti i projekte. Veselimo se budućim Erasmus mobilnostima.

Marina Ležaja

All Aboard The Primary Classroom; Methodology for Primary Teachers, Malta - 09. - 13. svibnja 2022.

Mobilnosti u našum novom Erasmus+ projektu su se zahuktale. Tako je tečaju naziva All Aboard The Primary Classroom; Methodology for Primary Teachers prisustvovala nastavnica Informatike, Anka Zelalija u tjednu od 9. do 13. svibnja 2022. Tečaj je organizirala agencija ETI (Executive Training Institute Malta) koja ima tradiciju dugu 30 godina u organiziranju stručnog usavršavanja nastavnika. Agencija nudi širok raspon kratkih intenzivnih tečajeva iz CPD-a (Continuing Professional Development) za domaće i strane učitelje i ostale obrazovne radnike. Cilj tečaja je da učitelji i obrazovni radnici iskušaju niz zanimljivih aktivnosti koje povezuju metodologiju i teorije učenja s današnjom razrednom nastavom, odnosno da implementiraju nove tehnologije u što ranijoj dobi.

Tečaju su prisustvovale šest nastavnica iz različitih europskih zemalja: Francuske, Poljske, Estonije i Hrvatske. Nakon početnog upoznavanja i uspoređivanja iskustava, polaznice su krenule s radom. Sudjelovale su u praktičnim aktivnostima i radionicama čija je tema bila multimedijski sadržaji za učenike razredne nastave i osmišljavanje novih metoda rada u suvremenom podučavanju. Korišteni su razni alati i igre kojima se potiče zaključivanje i učenje kroz igru. Također je naglašena uporaba You Tubea u razvoju jezičnih vještina, izrađivale su se križaljke, a osobita pozornost je bila usmjerena na Game Based Learning, odnosno metodu uporabe različitih edukacijskih alata i mrežnih stranica u svrhu poticanja učenja kao: Verb Bingo, Hot seat, Drawing race, Pass the parcel, Camping weekend, Changing chairs i druge. Polaznice su uspoređivale obrazovne sustave u svojim zemljama s obrazovnim sustavom na Malti, a posebna tema je bila inkluzija učenika s posebnim potrebama te svi izazovi na koje i učenici i učitelji nailaze. Raspravljalo se i o prednostima i nedostacima novih tehnologija, a uočeno je kako učitelji u cijeloj Europi primjećuju slične probleme vezane za pretjeranu uporabu tehnologije kod učenika najmlađih dobnih skupina.

Agencija ETI je organizirala tečaj na vrlo viskom nivou te su bili dostupni za sve nejasnoće i  pomoć. Tečaj ja završio podjelom diploma i razmjenom iskustava te pozitivnim dojmovima s još jednog Erasmus druženja. 

Anka Zelalija

Job shadowing u Kooperative Gesamtschule Bad Münder, Germany - 02. - 06. svibnja 2022.

Nakon mnogo prepreka i izazova, napokon su krenule naše mobilnosti u sklopu Erasmus+ projekta Teaching and Learning Upgrade. Prva mobilnost je odvela našu ravnateljicu Željku Ninčević, učiteljicu razredne nastave Josipu Parčinu i nastavnicu Hrvatskog jezika Marinu Ležaju u Kooperative Gesamtschule Bad Münder u blizini Hannovera. Suradnju s učiteljem te škole smo ostvarili već u prijašnjem Erasmus projektu, stoga je ova mobilnost bila prilika za nastavak učenja i razmjene praktičnih iskustva.

KGS Bad Münder je opća škola za učenike od 5. do 10 razreda u kojem se učenici poučavaju prema razgranatom sustavu od tri grane: slabija razina, srednja razina i najviša razina. Neke predmete učenici pohađaju zajedno kao Vjeronauk, Glazbenu kulturu, Tjelesnu i zdravstvenu kulturu, Likovnu kulturu i izborne predmetne, dok su na ostalim predmetima razdvojeni prema granama. Školu pohađa 850 učenika u preko 40 razrednih odjeljenja. Nastava traje od 8.00 do 13.15 h, a učenici mogu ostati u školi do 15.30 h na izvannastavnim aktivnostima ili u određenim grupama učenja. Zanimljivo je da kraj nastavnog sata ne označava zvono, već nastavnici i učenici paze na vrijeme i vrlo su fleksibilni oko završetka sata i odmora. Često se nastava obavlja u učionicama u kojima se ne zatvaraju vrata i bili smo zadivljeni koliko su učenici disciplinirani i pristojni. Nakon prva dva sata učenici imaju odmor u trajanju od 20 minuta, a tako je i nakon četvrtog sata. Nakon šestog sata, učenici koji ostaju do 15.30 h u školi, imaju ručak u kantini, a ostali odlaze kući. Zadivilo nas je kako učenici redovito čiste okoliš škole. Saznali smo kako svaki razred ima dva razrednika koji surađuju na svim poljima. Školom upravlja ravnateljica i tim od čak šest zamjenika s jasnom podjelom aktivnosti i poslova. Škola ima izvrsno opremljene specijalističke prostorije, kantinu i brojne grupne prostorije, tako da je omogućeno individualno i samostalno učenje.

Kako je tema našeg Erasmus + projekta inkluzija, najviše smo se posvetili proučavanju poučavanja učenika s posebnim potrebama. Tako smo imali prilike prisustvovati satu Tjelesne kulture naziva Fit Kick na kojem se učenici s posebnim potrebama poučavaju kako vježbati motoriku te osvještavaju razna osjetila. Taj program je namijenjen i učenicima koji imaju povišenu tjelesnu težinu. Potom smo bili na satu Njemačkog jezika za učenike s posebnim potrebama, a najviše su nas zadivili sati Lebenspraxis, odnosno poučavanje životnih vještina učenika s posebnim potrebama. U predivno opremljenim učionicama, učenici uče kuhati, odlaze u trgovinu i biraju namirnice te se uče samostalnosti. Predstavili smo se njemačkim učenicima prezentacijom o Hrvatskoj, Dalmaciji, Splitu i našoj školi te smo ih upoznali s našim školskim sustavom. Učenici u njemačkim školama imaju jedan do dva pismena ispita u semestru iz pojedinih predmeta, stoga su se iznenadili količinom pismenih i usmenih provjera u našem sustavu. Imali su pitanja i o našim lokalnim specijalitetima, zanimljivostima o našoj domovini i navikama njihovih vršnjaka.

Posjetili smo i školu za djecu s posebnim potrebama Heinrich-Kielhorn-Schule u obližnjem gradiću Hamelnu. Ta škola ima za cilj socijalnu integraciju učenika s posebnim potrebama, a broji 172 učenika s intelektualnim poteškoćama. Učenici su podijeljeni u 23 razreda na 6 lokacija te s njima radi cijeli tim posebno educiranih odgojitelja, asistenata i stručnjaka različitog profila. Nakon radnog dana odmorili smo se u Hamlenu, gradu poznatom kao „Rattenfänger Stadt", odnosno gradu poznatom iz priče o Sviraču iz Hamlena.

U knjižnici KGS Bad Mündera smo pratili pripremnu nastavu njemačkog jezika za učenike koji su nedavno došli stigli u Njemačku te smo razmjenjivali iskustva i uspoređivali metode rada. Kako se za vrijeme našeg posjeta u školi odvijao veliki projekt naziva Plenergy, imali smo čast prisustvovati realizaciji projekta kojim su učenici 9. razreda simulirali pravi parlament s prijedlozima donošenja različitih zakona iz područja očuvanja okoliša, unapređenja života mladih ljudi i održivog razvoja. Učenici su sami osmisli prijedloge "zakona", a lokalni i regionalni političari, koji su također prisustvovali, su pojašnjavali učenicima kako izgleda rad u pravom parlamentu te su obećali izvršiti neke od usvojenih prijedloga.

Do kraja tjedna smo se upoznali i s treningom nenasilja, Non Violance Trainig na kojem nam je njemački nastavnik pojasnio dobrobiti bavljenja sportskim aktivnostima u svrhu prevencije nasilničkog ponašanja. Nakon što učitelji uoče agresivno ponašanje učenika, taj je učenik upućen na savjetovanje u sklopu kojeg je obavezan polaziti trening nenasilja. S učenikom i roditeljima razgovara cijelo nastavničko vijeće te postoji mjera privremene suspenzije. Željeli smo vidjeti i kako se učenici s posebnim potrebama snalaze na izbornim predmetima, stoga smo prisustvovali izbornom predmetu talijanske kuhinje na kojem učenici sedmih razreda pripremaju jela, a imali smo prilike s njima praviti pizza rolice. Učenici se uče kuhati, ali i pospremati za sobom, prati suđe te u školi imaju tri perilice rublja koje koriste za pranje odjeće, najčešće kuhinjskih krpa korištenih u njihovoj verziji domaćinstva. Njemački obrazovni sustav je vrlo kompliciran jer svaka pokrajina ima svoje zakone i sustave. Saznali smo da nakon 4. razreda roditelji biraju vrstu škole u koju žele upisati svoje dijete. U Donjoj Saskoj pokrajini, u kojoj smo boravili, roditelji tako biraju između KGS-a u kojem se izvode tri programa istovremeno, gimnazije koja predstavlja najbolje i najteže obrazovanje te IGS tipa škola u kojima se odvija integrirano obrazovanje što znači da su svi učenici, bez obzira na sposobnosti, u istim razrednim odjeljenjima. Iznenadilo nas je kako škola u kojoj smo boravili nije digitalno opremljena, no postoji plan da se digitalizira u dogledno vrijeme. Kao jednu od razlika smo uočili i problem stručne zamjene jer u Njemačkoj vlada nestašica učitelja, stoga je moguće da učitelj jednog predmeta u nekom trenutku predaje i druge predmete za koje nije stručan.

Job shadowing pustolovinu smo završili sastankom s vodstvom škole i razmjenom dojmova i iskustava. Zahvaljujemo na toplom prijemu svih učenika i nastavnika, a posebno smo dirnuti gostoljubivošću naših domaćina, Erasmus partnera, Arnea i Stelle koje jedva čekamo ugostiti u našoj maloj školici u studenom.

Marina Ležaja

preskoči na navigaciju